dikter


några dikter jag hittade på internet

Syskonkärlek!
Bara en glimt i dina ögon..                                  
Kan krossa min sorg..
Bara ett leende på dina läppar..
Kan fylla den med glädje..
Bara om du är beredd att kämpa..
Ska jag hjälpa dig..
Bara en kram av dig..
Värmer mitt hjärta..
Bara att se att du har det bra..
Kan göra mig stark..
Bara vårat blod..
Kan göra oss till syskon..
Bara döden..
Kan skilja oss åt..

ni är mina storesyster
ni är mitt riktiga stöd
Om någon vill er illa
Blir det över min död
Som systrar vi är
kommer jag alltid vara där
när ni behöver en hjälpande hand
kanske hjälp o fly från detta förbaskade land.
Kommer jag fortfarande stå vid er sida
även om det betydet att jag måste lida.
Anna och Nettan  ni betyder allt för mig
Hoppas jag betyder samma sak för er.


I förtroliga samtal om kärlek och lycka
vill man ha någon nära som kan råda och tycka
En som ofta vet svaret på alla bekymmer
en som lyser upp vägen när det kvällas och skymmer
När man känner sig lycklig, glad eller dyster
finns hon alltid till hands - allra käraste syster!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0